အဲဒါက အဓိကအချက်ပဲလား။ ဆိုပါစို့... တစ်စုံတစ်ယောက်နဲ့ ခက်ခဲတဲ့ကိစ္စတစ်ခုအကြောင်း ဆွေးနွေးစရာရှိတယ်၊ အဲဒီလူက ရန်လိုတတ်တယ်၊ ကိုယ့်ကို စိတ်ရှုပ်ထွေးအောင် လှည့်စားတတ်တယ် (gaslight လုပ်တယ်)၊ narcissist (ကိုယ့်ကိုယ်ကိုယ် အလွန်အမင်း အလေးထားသူ) တစ်ယောက် ဖြစ်နိုင်တယ်၊ အဲဒီလိုလူနဲ့ စကားပြောရတော့မယ်ဆိုရင် ဒါမှမဟုတ် အဲဒီကိစ္စကိုပဲ အလွန်အကျွံ တွေးပူနေမိတယ်ဆိုရင် ဘယ်ကနေ စတင်သင့်ပါသလဲ။ ပထမဆုံးအနေနဲ့ လုပ်သင့်တာကတော့ အဲဒီလူကို သင်သတ်မှတ်ထားတဲ့ (label) တွေနဲ့ မကြည့်ပါနဲ့။ ဟုတ်ပြီနော်။ အဲဒါက ပြဿနာတစ်ခုပါပဲ။ သင်က တစ်ယောက်ယောက်ကို narcissist လို့ သတ်မှတ်လိုက်ပြီဆိုပါစို့။ အဲဒါက သင့်အတွက် ဘာကြောင့် အရေးကြီးတာလဲ။ သူတို့ကို အပြစ်တင်ဖို့ အခွင့်အရေးပေးတယ်လို့ ထင်မိတယ်။ အပြစ်တင်ဖို့ အခွင့်အရေးပေးတယ်ဆိုတာ မှန်ပါတယ်၊ ဒါပေမဲ့ သင့်အမြင်အရ narcissist ဆိုတာ ဘယ်လိုလူမျိုးလဲ ပြောပြပါဦး။ သူတို့မှာ စာနာစိတ် (empathy) နည်းတယ်။ ကိုယ့်အကျိုးစီးပွားကိုပဲ ဦးစားပေးတယ်။ နည်းနည်း ရန်လိုတတ်ကြတယ်။ ဟုတ်ပြီ၊ အဲဒီမှာပဲ ခဏရပ်ကြည့်ရအောင်။ သင့်ဘဝမှာရော ကိုယ်တိုင် စာနာစိတ်မရှိတဲ့ အချိန်မျိုးတွေ ရှိခဲ့ဖူးတယ်လို့ ထင်လား။ ရှိတာပေါ့။ ဟုတ်ပြီ။ ဆိုတော့ စာနာစိတ်ဆိုတာ အခြေအနေအလိုက် ပြောင်းလဲတတ်တဲ့အရာပါ။ ဆိုလိုတာက ဒါဟာ တစ်ဦးချင်းစီရဲ့ ခံစားချက်အပေါ် မူတည်တဲ့အရာ (subjective) ဖြစ်ပါတယ်။ တစ်စုံတစ်ယောက်က သင့်အပေါ် စာနာစိတ်မပြဘူး၊ ကိုယ့်အကျိုးပဲကြည့်တယ်၊ ရန်လိုတယ်လို့ သင်ခံစားရတဲ့အခါ... ကျွန်တော် ဒီအရာတွေကို မေးရတဲ့အကြောင်းရင်းကတော့ တစ်ယောက်ယောက်ကို narcissist လို့ တိုက်ရိုက်သတ်မှတ်လိုက်တာဟာ သင့်အတွက်တော့ လွယ်ကူတဲ့နည်းလမ်း ဖြစ်သွားစေလို့ပါပဲ။ အဲဒီလိုသတ်မှတ်လိုက်ရင် သူတို့ကို အပြစ်တင်ပြီးသား ဖြစ်သွားပေမယ့် အဲဒီလူက ဘယ်လိုလူမျိုးလဲ၊ ဘာကြောင့် အဲဒီလိုဖြစ်နေရတာလဲဆိုတာကိုတော့ သင် တကယ်နားလည်နိုင်မှာ မဟုတ်ပါဘူး။ ဒါကြောင့် ပထမဆုံးလုပ်သင့်တဲ့အရာကတော့ အဲဒီလူနဲ့ စကားမပြောခင်မှာ သူတို့ကို သင်သတ်မှတ်ထားတဲ့ (label) တွေကို ဖယ်ရှားလိုက်ဖို့ပါပဲ။ သူတို့နဲ့ပတ်သက်ပြီး သင်ပြောခဲ့တဲ့ တခြားအချက်တွေက ဘာတွေလဲ။ Narcissist ဖြစ်တယ်၊ တခြားအရာတွေ... ပြီးတော့ gaslight လုပ်တယ် (စိတ်ရှုပ်ထွေးအောင် လှည့်စားတယ်) ဆိုတာမျိုးတွေပေါ့။ Gaslighting (စိတ်ပိုင်းဆိုင်ရာ လှည့်စားလိမ်လည်ထိန်းချုပ်ခြင်း) ကို သင့်စိတ်ပိုင်းဆိုင်ရာ ထိခိုက်ပျက်စီးမှုမဖြစ်ခင် ဘယ်လိုသိနိုင်မလဲ။ ဒုတိယအချက်အနေနဲ့ ပြောရရင် စိတ်ဝင်စားစရာကောင်းတာက ကျွန်တော်တို့ရဲ့ သင်တန်းအစီအစဉ်မှာ Gaslighting အကြောင်းကို အသေးစိတ် သင်ကြားပို့ချခဲ့ဖူးပါတယ်။ ဘာကြောင့်လဲဆိုတော့ Gaslighting ဆိုတာ ဘာလဲ၊ ဘယ်အရာတွေက Gaslighting မဟုတ်ဘူးလဲဆိုတာ နားလည်ဖို့ အရေးကြီးလို့ပါ။ အခု သင့်အကြောင်းပြောရရင်... ဒီလူက သင့်ကို Gaslighting လုပ်တယ်လို့ ပြောခဲ့တယ်နော်။ သူတို့က ဘယ်လိုကိစ္စမျိုးတွေမှာ သင့်ကို Gaslighting လုပ်တာလဲ။ အင်း... ကျွန်တော်က တစ်ခုခုကို ပြောလိုက်တဲ့အခါတိုင်း အပြစ်က ကျွန်တော့မှာပဲရှိသလိုမျိုး ခံစားရအောင် လုပ်တတ်ကြတယ်။ ကျွန်တော့ရဲ့ ခံစားချက်တွေကို ပြောပြတဲ့အခါမှာလည်း ကျွန်တော်ပဲ မှားယွင်းလုပ်ဆောင်မိသလိုမျိုး၊ အပြစ်ရှိသူလိုမျိုး ခံစားရအောင် လုပ်တတ်ကြတယ်။ ဟုတ်ပါပြီ။ အဲဒီလိုအခြေအနေမျိုးက အမြဲတမ်းဖြစ်လေ့ရှိလား။ အများအားဖြင့်တော့ ဖြစ်လေ့ရှိတယ်။ ဟုတ်ပြီ၊ အများအားဖြင့် ဖြစ်လေ့ရှိတယ်ပေါ့။ ဆိုတော့... အခြေအနေ ဘယ်လိုပဲဖြစ်ဖြစ်၊ အဲဒီလူနဲ့ စကားပြောတဲ့အခါ သူတို့က သင့်စကားကို အလေးမထားတာ၊ ဒါမှမဟုတ် တကယ်ဖြစ်ပျက်ခဲ့တာကို သင်ကိုယ်တိုင်တောင် မသိသလိုမျိုး ခံစားရအောင် လုပ်တာမျိုး ဖြစ်ပုံရတယ်။ သူတို့က နားမထောင်ကြဘူး။ အမြဲတမ်း အပြစ်ကို ကျွန်တော့ဆီပဲ ပြန်ပုံချပြီး၊ ဒီလိုဖြစ်ရပ်မျိုး ကြုံရလောက်တဲ့အရာကို ကျွန်တော်ကိုယ်တိုင် လုပ်ခဲ့မိသလိုမျိုး ပြောတတ်ကြတယ်။ ပြီးတော့ တတိယအချက်အနေနဲ့ ဘာပြောခဲ့သေးလဲ။ နည်းနည်းတော့ ရန်လိုတဲ့ပုံစံ၊ ဆန့်ကျင်ဘက်သဘောထားရှိတဲ့ ပုံစံမျိုးပေါ့။ ဟုတ်ပြီ။ သူတို့ရဲ့ စိတ်ခံစားချက်တွေ မြင့်တက်လာတဲ့အခါ ကျွန်တေအနေနဲ့ ဘာမှဆက်မပြောတော့ဘဲ တိတ်ဆိတ်သွားရတဲ့ အခြေအနေမျိုး ဖြစ်သွားတယ်။ သူတို့က စကားပြောဆိုမှုတွေကို လွှမ်းမိုးချုပ်ကိုင်ထားလိုက်သလိုမျိုး ဖြစ်သွားတာပေါ့။ ဒါကြောင့်... ခက်ခဲနက်နဲတဲ့ သို့မဟုတ် စိတ်ဖိစီးစရာကောင်းတဲ့ စကားဝိုင်းမျိုးကို စတင်ရတော့မယ်ဆိုရင်၊ ဖြစ်လာမယ့်အခြေအနေမှာ ဆက်လက်ပါဝင်နိုင်ဖို့နဲ့ ကိစ္စရပ်တွေကို အဆင်ပြေချောမွေ့စွာ ဖြေရှင်းနိုင်ဖို့အတွက် လုပ်ဆောင်နိုင်မယ့် အချက် (၄) ချက် ရှိပါတယ်။ အဓိကအချက်ကတော့ သင့်မှာ ကြိုတင်ပြင်ဆင်ထားတဲ့ အစီအစဉ်တစ်ခု ရှိဖို့လိုပါတယ်။
Is that the crux of it? So if I'm, you know, I've got a difficult conversation I want to have with someone, this person is antagonistic, they often gaslight me, they might be a narcissist, and I'm walking into that conversation or, you know, I'm overthinking it. I'm thinking, "God, I need to have this conversation." Where's the first place to start? So the first place that I would start is don't label the people how you just label them. Okay. And that's a problem. So you just labeled somebody a narcissist. Why does that matter to you? I think it allows me to blame them. I guess allows you to blame but but tell me tell me in your perspective what's a narcissist? That they are they are low empathy. They are self-centered. They are a little bit aggressive maybe. Okay. So let's stop there. Do you think personally that there are times in your life where you lack empathy? Yeah. Okay. So empathy is very situationally based. So meaning that it's also subjective. Meaning if you feel this person is not giving you certain empathy, okay, maybe um a bit self-centered, a bit aggressive, you the reason I ask you these things is because if you just blatantly label somebody as being like this person's a narcissist, you've just you've just made it easy for yourself. You've just put blame on them and you're not going to be able to really understand who this person is and and why they are the way they are. So the first thing that I would do is I would take away the labels as how you define them as you're going into that. What was the other thing you said in terms of what they were? They were narcissists. They were something else. Um they gaslight. How To Spot Gaslighting Before It Breaks You So second thing uh which is interesting because we actually within our training uh program we just did a big class on gaslighting because it's important to understand what is gaslighting and what when is it not gaslighting. So for you cuz you said this person gaslights you. What is What are they gaslighting you about? Um, when I bring something up, they make me feel like
I'm to blame. When I when I bring up how I feel, maybe they make me feel like I'm to blame, like I did something wrong. Okay. Does that always happen? More often than not. Okay. More often than not. So, it's something that it sounds like that when you go in and you're talking to this different person, whatever the circumstances is, they are they're trying to discredit you or make you feel like maybe you don't know really what happened. They're not listening. They're just always throwing it back on me, saying that I did something to deserve it. And what was the third thing you said? A little bit like aggressive, antagonistic. So, okay. Their their emotions go up and it kind of makes me shut down. Okay. They kind of flood the zone. So, when you need to go into a dark conversation, here are the four things that you can do to stay engaged and involved in in in what's about to happen, right? And in how this is going to hopefully go through. And what we say is you need to have a plan.
If you want to study more please go below link for full podcast
Secret Service Agent: How To Stay In Control When Someone Is Trying To Manipulate You!
No comments:
Post a Comment